Асертивність як умова ефективного спілкування
13.11.2023 року працівники Вижницького РС №2 філії Державної установи «Центр пробації» у Чернівецькій області спільно з працівниками сектору «Путильське бюро правової допомоги» провели бесіду з клієнтами пробації на тему: «Асертивність як умова ефективного спілкування». Метою проведеної бесіди було навчити присутніх вмінню відстоювати свої кордони, захищати свої інтереси і цілі, зберігаючи повагу до інших людей, освоїти навички впевненого неагресивного поводження, навчити уважно слухати співрозмовника, підвищити конструктивність спілкування.
В ході розмови було зазначено що, асертивна поведінка – це поведінка впевненої у собі людини, коли потреби і права інших поважають тоді, коли відповідно поважають її права. Асертивна поведінка відзначається ясністю, прямотою, непідробною щирістю. Людина, яка веде себе упевнено, здатна чітко формулювати те, про що йдеться, якою вона бачить певну ситуацію, що думає та відчуває, як переживає. Вона відзначається позитивним ставленням до інших людей, уміє їх вислухати, піти на компроміс, здатна поміняти власну точку зору під впливом аргументів. Вважаючи інших людей порядними, вона здатна попросити про послугу, а зі свого боку також готова виявити люб’язність. Асертивна людина вміє розпізнати маніпуляцію та захистити себе від неї, вона переконана, що кожен має право вирішувати за себе і нести відповідальність за наслідки своїх рішень.
По завершенню учасники дійшли висновку, що в житті часто трапляються ситуації, в яких треба відстояти себе, відмовитися від пропозиції чи попросити про послугу, допомогу. Упевнена поведінка є «золотою серединою» між пасивністю та агресивністю, яка сприяє порозумінню та зміцнює стосунки між людьми.